Kokoukset

KOSOLAN IKÄÄNTYVIEN KERHO KOKOONTUU KERRAN KUUSSA

Sääminki- seura ry:n puheenjohtaja sai kunnian vierailla Kosolan ikääntyvien kerhon kokoontumisessa kertomassa yhdistyksestä ja Vesj'kansa hankkeesta, jotka kiinnostivat kerholaisia. Vilkas keskustelu ja mieleenpainuvat tarinat Säämngin ajoilta pulppusi kerholaisten toimesta. Tällaista yhteisöllistä toimintaa pitäisi olla ympäri Savonlinnan seutua. Esimerkillistä toimintaa.

YHDISTYKSEN SYYSKOKOUS MAANANTAINA 28.10. 2019 KELLO 18.00 JÄRJESTÖTALO KOLOMONEN.

Sääminki-seura ry:n syyskokous pidettiin maanantaina 28.10. 2019 järjestötalo Kolomosen neuvotteluhuoneessa. Paikalla kokouksessa oli parikymmentä yhdistyksen jäsentä.

Puheenjohtajana valittiin jatkamaan Jukka Nokelainen.

Hallituksen jäseniksi valittiin: Pekka Turtiainen, Maire Makkonen, Anita Piikkilä, Kari Leinonen, Ilpo Kiema ja Veikko Mikkonen.

Hallituksen varajäseniksi valittiin: Vesa Luukkonen, Aila Korhonen, Jukka Kokkonen ja Raili Häkkinen ( varajäsenet osallistuvat aktiivisesti hallitustyöhön).

Toiminnantarkastajaksi valittiin Jorma Marjokorpi ja hänen varalleen Ilmari Kosonen.

Jäsenmaksut on 2020 henkilöjäsen 20 €, yhdistys 50 € , yritys 100 € sekä uutena perhejäsenmaksu samassa taloudessa asuvilta 30 €. Ainaisjäsenmaksu on kymmenen (10) vuoden jäsenmaksun suorittaminen.

Toimintasuunnitelma 2020 luettavissa tästä.

Sääminki- seura ry:n syyskokous

Sääminki- seura ry:n syyskokous pidettiin maanantaina 18.10. 2021 pääkirjasto Joelin Miitti-salissa.

Kokoukseen osallistui 11 yhdistyksen jäsentä.

Kokouksessa valittiin hallitus vuodelle 2022. Hallitukseen valittiin seuraavat henkilöt:

Puheenjohtajana jatkaa Jukka Nokelainen.

Hallituksen jäsenet: Pekka Turtiainen, Maire Makkonen, Kari Leinonen, Ilpo Kiema, Veikko Mikkonen ja Vesa Luukkonen.

Varajäseniksi: Raili Häkkinen, Ilmari Kosonen, Jukka Kokkonen ja Aila Korhonen.

Toiminnantarkastajaksi Jyrki Huttunen ja varalle Jorma Marjokorpi

KEVÄTKOKOUS

Pidettiin maanantaina 4.4. 2022 kello 17.30 pääkirjasto Joelin Miitti salissa.

Yhdistyksen toimintaa vuoden 2021 asioista sekä kuluvan vuoden tapahtumia oli päättämässä ja kuulemassa yhdistyksen 13 jäsentä.

Alla olevasta linkistä toimintakertomus, toiminnantarkastuskertomus sekä kokouksen pöytäkirja,

Kevätkokous 2022 - Sääminki- Seura (saaminkiseura.fi)

MINUN SÄÄMINKINI - ILTAPÄIVÄKAHVIT

Maanantaina 16.5.2022 pääkirjasto Joeli -Tilkku.

Iltapäiväkahvien alustajana oli kirjailija Vesa Luukkonen, aiheenaan

" Sukututkimus osana historiantutkimusta".

Alustusta oli kokoontunut kuuntelemaan reilu kymmenen henkilöä.

SYYSKOKOUS 2022

Sääminki-seura ry:n syyskokous pidettiin maanantaina 17.10. 2022 pääkirjasto Joelin Miitti-salissa.

Kokoukseen osallistui 14 yhdistyksen jäsentä

Kokouksessa vahvistettiin toimintasuunnitelma ja tulo- ja menoarvio vuodelle 2023 sekä jäsenmaksujen suuruus.

Toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2023 on luettavissa hallinto- sivustolta.

Jäsenmaksujen suuruudeksi vahvistettiin: henkilöjäsenet 20 €, perhejäsenet 30 € sekä uutena ainaisjäsenmaksu 200 €.

Puheenjohtajaksi vuodelle 2023 valittiin jatkamaan Jukka Nokelainen.

Hallituksen jäseniksi valittiin: Pekka Turtiainen, Vesa Luukkonen, Kari Leinonen, Raili Häkkinen, Veikko Mikkonen ja Ilpo Kiema.

Varajäseniksi: Aila Korhonen, Maire Makkonen, Jukka Kokkonen ja Esko Tynkkynen.

Toiminnantarkastajaksi valittiin Tapani Lipsanen ja hänen varalleen Ossi Blomerus.

SYYSKOKOUS  TIISTAINA 24.10. 2023 Kello 17.30 pääkirjaston Miittisali.

Kahvitarjoilu

Tarjoilun varaamiseksi pyydämme ilmoittamaan tulostanne alla olevasta linkistä.

Asialista ja toimintasuunnitelma alla olevasta linkistä.

TERVETULOA!

Kuva: Jorma Vauhkonen

Sääminki-seura ry:n KEVÄTKOKOUS pidettiin Sääminkitalossa 50 vuoden tauon jälkeen.

Kokoukseen osallistui 17 Sääminkiseuran jäsentä.

Puhetta kokouksessa johti Esko Tynkkynen.

Kokouksen jälkeen käytiin läpi vuoden 2023 tapahtumia ja ideoitiin uuttakin.

Syyskokouksessa puhetti johti Elli Aaltonen.
Kuvat: Jorma Vauhkonen

Sääminki-seura ry:n syyskokous pidettiin tiistaina 24.10. 2023 pääkirjasto Joelin Miittisalissa.

Paikalla oli ilahduttava määrä yhdistyksen jäseniä päättämässä tulevan vuoden 2024 asioista.

Kokouksen päätöksiin, toimintasuunnitelmaan ja talousarvioon voit tutustua alla olevasta linkistä.

Julkaistu Itä-Savossa 9.3. 2024
Perustavan kokouksen osanottajia.
Perustavan kokouksen osallistujat ryhmäkuvassa. Kuvan ottaja Ilmari Kosonen

ON ELVYTETTY UUDELLEEN TOIMIMAAN !

Säämingin pitäjän historia juontaa aina 1500 luvun alkupuolelle, jolloin pitäjä lohkaistiin ”liian isoksi” paisuneesta Juvasta. Pahimmillaan Sääminki on jopa halkaistu valtakunnan rajalla, mutta silti sääminkiläisyys on ollut niin vahva side, että edes Ruotsin ja Venäjän raja ei ole tuota yhteenkuuluvuutta rikkonut.
Nyt Sääminki-nimi on taas ”herännyt vahvempaan eloon”, kun yhdeksi Savonlinnan kaupungin lähidemokratia-alueen nimeksi on otettu Sääminki. Mutta itse Säämingin pitäjä on ollut tätä lähidemokratia-aluetta laajempi niin maantieteellisesti kuin asukasluvultaankin. Kuntaliitoksen aikaan 1973 Säämingissä oli noin 12 000 asukasta.

PERUSTAVAT KOKOUKSET

Alkuperäinen yhdistys on perustettu 21.9.1958 Säämingin kunnantalolla, Sääminginkatu 2. Ensimmäinen puheenjohtaja oli kunnallisneuvos, kansanedustaja Toivo Halonen.

Sääminki-Seuran perustamiskokous pidettiin 17.5. 2018 Säämingin seurakunta-talossa, Sääminginkatu 4.Uuden hallituksen kokoonpano.

TOIMINNAN TARKOITUS

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia ennen kuntaliitosta olleen Säämingin pitäjän alueen ihmisten ja yhteisöjen puolestapuhujana sekä edistää  henkistä ja aineellista kehitystä, tutkia ja suojella Säämingin pitäjän historiallisia muistoja, luonnonkauneutta ja kansan kulttuuriperinteitä sekä herättää rakkautta kotikaupunkiin ja sen asukkaisiin.

Säämingin kumppanuuspöytäesitys

KEVÄTKOKOUS - Ilmoittautuminen