NEULEKILPAILU

Säämingin 520- juhlavuoden neulekilpailu - ohjeistus

Sääminki-seura ry haastaa kaikki suunnittelemaan Sääminki 520-vuotta juhlavuoden kunniaksi oman neulemallin!

Neulemalli voi olla sukat, lapaset, myssy, säärystimet, kaulahuivi tai kauluri.

Mielikuvituksen lisäksi rajana on vain se, että mallia ei saa olla vielä muualla käytössä.

Kutsumme Sinut suunnittelemaan mieltä ja kehoa lämmittävää neulemallia.

Osallistua voi 14.2.-30.4.2024 välisenä aikana.

Kuvat malleista julkaistaan Sääminki-seura ry:n verkkosivuilla ja somekanavilla, jolloin yleisön suosikkia voi äänestää suosikkiaan 31.5. 2024 saakka.

Kilpailutyöt toimitetaan osoitteeseen: Sääminki-seura ry, (järjestötalo Kolomonen) Pappilankatu 3, 57100 Savonlinna.

Mallit nähtävillä Taito Shopissa, Puistokatu 7, toukokuun ajan.

Kilpailun voittajan yleisöäänet huomioiden nimeää Sääminki-seura ry:n hallituksen nimeämä raati, johon kuuluvat: Elli Aaltonen, Minna Pii ja Aila Korhonen.

Voittaja julkistetaan Savonlinnan kesänavauksessa Kauppatorilla 8.6. 2024.

Näin osallistut kilpailuun:

1. Suunnittele Sääminkiä kuvaava sopiva neulemalli ja neulo mallikappale.
  1. Ota kuva neulomastasi työstä ja laadi sanalliset tai neulemerkein tehdyt ohjeet.
  1. Lähetä kuva ja ohjeet osoitteeseen saaminkiseura.fi ja kirjoita otsikkokenttään Sääminki-neule. Voit osallistua nimimerkillä, mutta muista liittää mukaan omat yhteystietosi.  Voit lähettää kuvan ohjeineen myös postitse osoitteeseen: Sääminki-seura ry, Pappilankatu 3, 57100 Savonlinna.

Sääminkiläisen monosukan ohjeet

Laatija: Minna Pii

Taito Shopissa ostettavissa Olli-villasukkalankaa Säämingin vaakunan väreissä. Olli- lanka on kestävä, pestävä ja houkuttelee neulomaan monia erilaisia neuleita. Olli-villasukkalangasta on mukava neuloa ja lisäksi se on edullinen ja laadukas lanka. Hinta 4,70 €/ 100 grammaa.