Arkiston aarre | "Nyt kun ollaan kaupunkilaisia, niin pitääkös meidän ajaa sontaa pellolle kravatti kaulassa?" – Savonlinnan ja Säämingin kuntaliitoksesta on jo 50 vuotta

Tämä juttu on ilmestynyt alun perin Itä-Savon Millenium-sarjassa 2. tammikuuta vuonna 2000. Nyt se julkaistaan uudelleen, koska vuoden 2023 alussa Savonlinnan ja Säämingin liitoksesta tuli kuluneeksi 50 vuotta.

Sääminki ja Savonlinna yhdistyivät vuonna 1973. Tämä juttu ilmestyi alun perin vuonna 2000, jolloin kuntaliitoksesta oli kulunut 27 vuotta. Se julkaistaan uudelleen nyt, koska vuoden 2023 alussa liitoksesta tuli kuluneeksi 50 vuotta. Sääminki-seura järjestää lauantaina 27. toukokuuta juhlaseminaarin merkkivuoden kunniaksi.

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Itä-Savon sisällöt.

Tilaa 6 kk 5,90 €/kk Tilaa 2 kk 15 €/kk

• Ita-Savo.fi-verkkopalvelun rajaton käyttöoikeus vuoden jokaisena päivänä
  • Näköislehti
  • Mobiilisovelluksen käyttöoikeus (iOS ja Android)